Ötmilliárd forintból 2x2 sávosra bővítik az 5-ös főút szegedi bevezető, az M43-as autópálya és az ELI-ALPS lézeres kutatóközpont közötti szakaszát, mely fejlesztés a tervek szerint 2026 nyarán fog elkészülni. Mihálffy Béla, a térség KDNP-s országgyűlési képviselője a keddi sajtótájékoztatón kiemelte: a beruházás Szeged, a Homokhátság, sőt az egész dél-alföldi térség gazdasági fejlődését segíti.
Ez nem csupán egy közlekedésfejlesztési projekt, hanem egy régen várt lakossági igény is – hangsúlyozta a képviselő. Elmondta, a sávok mellett modern közvilágítást, új körforgalmat, autóbusz-öblöket valamint egy új, 1,6 kilométer hosszú kerékpárutat is kialakítanak a projektben, ezek egyszerre szolgálják a biztonságos és környezetbarát közlekedést, valamint Szeged élhetőségét is.
A BYD szegedi gyárának építéséről Mihálffy Béla úgy fogalmazott: az egy olyan fejlesztés, amely többezer munkahelyet teremt és erősíti Szeged pozícióját is, amely a tudomány, az oktatás és az innováció központja.
Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium állami beruházások társadalmi koordinációjáért felelős államtitkára közölte, a projekt azért is fontos, mert ezen a szakaszon összpontosul a BYD építési forgalma, majd a gyár megnyitását követően a működéshez kapcsolódó forgalom is, emellett ezt az utat veszik igénybe a környékbeli nagyvállalkozások is. A beruházás elengedhetetlen annak érdekében is, hogy a helyi átmenő, valamint ipari forgalom biztonságosan tudjon haladni.
A kivitelezés során végig folyamatos lesz a személy- és teherforgalom a teljes szakaszon, a tervezett 2x2 sávot bizonyos szakaszokon pedig már a befejezési határidő előtt igénybe vehetik a közlekedők – jegyezte meg az államtitkár.
Felhívta a figyelmet arra, hogy Magyarországon az elmúlt tizenöt évben annyi autópálya és autóút épült, amennyivel a hazai gyorsforgalmi úthálózat - lakosságarányosan - mára eléri a legfejlettebb nyugati országok szintjét.
2010 óta mintegy 4200 milliárd forintot fordított a kormány közútfejlesztési beruházásokra: a gyorsforgalmi úthálózat hossza már megközelíti a 2000 kilométert, ezen belül 740 kilométer gyorsforgalmi út épült vagy bővült, mintegy ezer kilométernyi főutat fejlesztettek, emellett pedig 240 kilométernyi csomóponti-, híd-, illetve alsóbbrendű útfejlesztés valósult meg.