A munkahelyteremtés és új befektetések vonzása, de a közlekedésbiztonság javítása miatt is fontos a 8-as főút Herend és az országhatár közti szakasza gyorsforgalmi úttá fejlesztésének felgyorsítása, miközben a jelenlegi állás szerint erre csak 2030 és 2035 között lesz lehetőség – mondta a közigazgatási és területfejlesztési miniszter kedden Herenden, a 8-as főút fejlesztéséről rendezett fórumot megelőző sajtótájékoztatón.

Számtalan ok szól amellett, hogy a 8-as út fejlesztése rövid határidőn belül megtörténjen. Ilyen például, hogy ez a legrövidebb összekötő út az észak-olasz, dél-német térségek felé, amelyek az Európai Unió legdinamikusabban fejlődő területei. A mihamarabbi fejlesztés mellett szól az is, hogy a 8-as főút, amely az M1-es autópálya leghatékonyabb tehermentesítője is, az egyik legveszélyesebb közút Magyarországon – fejtette ki Navracsics Tibor.
Közölte: a fórum célja, hogy meggyőzzék a kormány más döntéshozóit, köztük az Építési és Közlekedési Minisztérium jelenlévő képviselőit, hogy gyorsítsák fel az előkészítést, és minél előbb kezdjék meg a kivitelezést.
A kereszténydemokrata politikus felidézte, hogy 2014 őszén adták át a 8-as főút legutóbbi szakaszát Herend közelében. Azóta folyik az előkészítése a Herend-Devecser szakasznak. „Ám csalódással vettük tudomásul, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházási kerettervében a 2030-35 közötti időszakra tervezik a megvalósítást” – tette hozzá

Simon Attila, a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke arról beszélt, hogy Veszprémet a nyugati határral összekötő 8-as főúton, mely jelenleg túlnyomó részt kétsávos, évente több mint hétmillió jármű közlekedik, tíz-tizenkétmillió tonna árut szállítanak rajta. Az úttal érintett vármegyéknek az országos GDP részesedése mintegy tíz-tizenkét százalékos, ez is mutatja, hogy nagyon fontos lenne az útszakasz további bővítése.